Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

W dniu 1 czerwca  2016 roku w Sejmie RP, jak co roku, odbyło się posiedzenie Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tematem przewodnim XXII sesji Sejmu Dzieci i Młodzież były „Miejsca pamięci – materialne świadectwo wydarzeń szczególnych dla lokalnej i narodowej tożsamości”. Obrady otworzył marszałek Marek Kuchciński, który podkreślił:

–  Jestem wzruszony otwierając dzisiejsze obrady. Kilkadziesiąt lat temu gdy moi rówieśnicy chodzili do szkół takich inicjatyw jak Sejm Dzieci i Młodzieży nie było. (…) To wyjątkowa okazja kiedy w Sejmie RP, w miejscu najważniejszych władz państwowych zasiada młode pokolenie posłów”.

Młodzi posłowie zostali powitani także przez Minister Edukacji Narodowej Annę Zalewską i Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka.

Z kolei prezes Instytutu Pamięci Narodowej Pan Łukasz Kamiński  dodał, że „poprzez pamięć wypełniamy nasz wspólny obowiązek. Jako naród musimy  pamiętać o ludziach i o całych pokoleniach, którym zawdzięczamy istnienie naszego państwa, zawdzięczamy to kim dzisiaj jesteśmy”. 

Przed oficjalnym posiedzeniem młodzież mogła porozmawiać w Sali Kolumnowej z przedstawicielami Klubów Parlamentarnych i Kół Poselskich.Pani Poseł Małgorzata Zwiercan miał przyjemność reprezentować Koło Poselskie Wolni i Solidarni. Sesja  Sejmu Dzieci i Młodzieży była okazją do spotkania wielu wspaniałych młodych ludzi, dla których pamięć o naszej przeszłości jest ważnym wyznacznikiem działań. W czasie sesji Pani Poseł zobaczyła się również z  Pawłem Stasiakiem i Patrykiem Borkowskim – młodymi posłami reprezentującymi Gdynię, których Pani Poseł popierała w działaniach uzyskania mandatu poselskiego.

 

Sejm dzieci

sejm dzieci i ml

 

 

 

 

 

 

 

 

sejm 3sejm dzieci 1

Ta strona używa ciasteczek Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close