W dniu 20 kwietnia 2016 roku Poseł Małgorzata Zwiercan złożyła interpelację do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Pana Andrzeja Adamczyka w sprawie budowy drugiego toru kolejowego oraz elektryfikacji linii kolejowej Gdynia-Kościerzyna.
Szanowny Panie Ministrze!
W uchwale Rady Ministrów z dnia 15 września 2015 roku rząd PO-PSL ustanowił Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku. W jego treści na pozycjach nr 60 i 61 wpisany jest projekt „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto obejmującym linie 201 i 203 – wraz z elektryfikacją”. To jego elementem jest przebudowa i elektryfikacja pomorskich linii 201, 229 i 214.
Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych, czyli zarządcy linii kolejowych, powstał projekt modernizacji tras kolejowych na Pomorzu. Z rekomendacji projektodawcy wynika, że najbardziej efektywnym wariantem jest dobudowa ok. 70 km drugiego toru linii 201 na odcinku Kościerzyna – Osowa wraz z elektryfikacją i modernizacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Obecnie linia 201 ma dwa tory wyłącznie na odcinku od Gdyni Głównej do Osowy.
Poza tym, jak dowodzą eksperci, rozbudowa linii kolejowej na trasie Gdynia – Kościerzyna pozwoli na większą dostępność kolei do portu w Gdyni i zwiększy konkurencyjność samego portu.
W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie:
- Czy Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje budowę drugiego toru kolejowego oraz elektryfikację linii kolejowej Gdynia-Kościerzyna? Jeżeli tak, to kiedy – zgodnie z planem – projekt ten rozpocząłby się i zakończył?
Z poważaniem
Poseł Małgorzata Zwiercan